Nye vaner

16 jul 2017

Benyt sommertiden til nye vaner!

Kom ned i gear for at kunne køre igen.
Vi er alle under pres, og det er utroligt at fortsætte med at køre i højeste gear i alle døgnets timer ugens 7 dage.
Hjernen bliver vant til multitasking og pludselig er det blevet normalen. Desværre udløser det også ‘kamp-flugt’ modus, som gør os mere reaktive end responsive. Og det er ikke sundt på længere sigt.
Brug ferieperioden til at lægge nye vaner:
1) Øv dig i lange, dybe vejrtrækninger – ind gennem næsen, hold vejret lidt og lang dyb udånding. Der er evidens for at det fremmer det beroligende nervesystem.

2) Sæt tid af til at gøre ingenting. Øv dig i at der ikke hele tiden skal være et mål eller et resultat. Få dig en rutine med at tage pauser (både mentale og fysiske) i løbet af dagen om du er på job eller klipper hækken.

3) Lær dine stress triggers at kende. Læg mærke til hvad der gentagne gange udløser oplevelsen af stress og pres. Øv dig at stoppe og se situationen eller oplevelse fra et helikopter perspektiv.

4) Træn mindfulness, yoga og tag ud i naturen. Du kan også planlægge et mindfulness forløb, så du kommer godt i gang efter sommeren med at holde fast i de gode vaner. Vores næste kursus starter 21/8 i Lyngby. Læs mere her